Opelia blog

Nyomozás a Calibrák legritkábbika után

2018. március 19. - tgabika

Kezdjünk is mindjárt egy kis csemegével: a szívemhez mindig is közel állt a márka (szerintem) legszebb coupéja, a Calibra. Egykor jómagam is birtokoltam egyet, és lenyűgöztek a belőle készült limitált példányszámú különkiadások. Már akkor érdekelni kezdett hogy ezek közül melyik lehet a legritkább, így egy kis nyomozásba kezdtem. Természetesen a sorozatban gyártott, márkakereskedésen keresztül megvehető változatok érdekeltek, az egyedi átépítéseket mellőztem. Eltekintettem az egy bizonyos kivitel és motorváltozat kombinációjáról is, mint pl. a 11db Cliff Edition Turbo, vagy a mindössze 4db automata váltós Vauxhall Calibra SE6 illetve SE7... olyan kellett, ami nem a motorváltozat, vagy a szín miatt ritka. Gyors kutatásom eredményeként kiderült hogy a sorozatban közismert limitált, illetve számozott példányok sem számítanak, lévén jelen esetben mindegyik "tömegmodell": Classicból 1475db, Cliff-ből 630, Color Edition-ból 15176, DTM-ből 2170, Last Edition-ból 976, Special-ból 332, és még Young-ból is 2278db készült. Vauxhall vonalon már valamivel jobb a helyzet, bár ennek valószínűleg az az oka hogy a piac is kisebb volt, jóval kevesebb griffmadaras Calibra létezett, mint Opel-jelvényes, ugyanakkor a különleges kiadások palettája legalább annyira szerteágazó volt: Calibra SE1-ből 1821, SE2-ből 429, SE3-ból 392, SE4-ből 907, SE5-ből 223, SE8-ból 458, SE9-ből pedig 301db készült. Három különleges kiadás kimaradt, ezekkel már közelítünk az igazán exkluzív darabszámok felé: létezett egy Limited Edition Turbo (nagyjából egy fekete DTM-nek felel meg pótféklámpás hátsó szárnnyal és saját számozott plakettel a hamutartón), ebből 51db készült, illetve SE6-ból 55, valamint SE7-ből 33db-ot gyártottak. A helyzet viszont az hogy mégsem a fentiek közül került kiminden idők legritkább Calibrája, mert azt egy független műhely készítette a gyár megbízásából. Tegye fel a kezét aki hallott már a Tickford Calibráról? Senki?

tickford_logo.jpg

Ez egy egyedi típusváltozat volt, ami abból a célból született, hogy kissé exkluzívabbá tegye az angolok szerint nem eléggé "nemesi" Calibrát. Mindösszesen 17 (más források szerint 26) darab készült belőle '91 októberétől kezdve, mind C20XE és C20NE modell. Ami megkülönbözteti a normál Calibrától: az "Alley Cat" fantázianevű felnik, a szürke bőr Italvolante kormány, a lábtérvilágítás, és a Mandarin fantázianevű üléshuzat a széleken szürke alcantarával.

Az ajtókárpit felső része is szürke alcantara volt piros bőr díszítéssel, valamint volt egy ugyanilyen anyaggal burkolt doboz is a kesztyűtartó felett a későbbi utaslégzsák helyén, ami egy CD-váltót rejtett. A műszerfal fehér számlapos volt piros mutatókkal és piros (!) háttérvilágítással, valamint egyedi Tickford logós küszöbdíszléceket kapott, és ilyen logók kerültek az autó hátuljára, és a két első sárvédőre is, miközben a gyári emblémákat eltávolították. Később volt egy bőrbelsős változat is, ebben a szürke alcantarát mindenhol ugyanilyen színű bőrre cserélték, és a váltószoknya is ilyen anyagból készült.

Ettől eltekintve az autó egyébként széria volt, bár egyesek szerint a Tickford hozzányúlt a motorhoz is, erre vonatkozóan azonban semmi bizonyosságot nem találtam. A típus amúgy az alacsony kereslet miatt került a süllyesztőbe, mert bár a készítői úgy gondolták lesz piaca az amúgy meglehetősen átlagos felszereltségű akkori Vauxhallok között (végülis az Astra Mk2-ben (nálunk Kadett E) semmi különös nem volt), azonban tévedtek: az anyagyár éppen akkortájt kezdte el jobban felszerelni az autóit, és a megcélzott vevőközönségnek a szervókormány, ABS és elektromosan állítható tükör éppen elegendőnek bizonyult.

tickford_calibra_prospektus.jpg

Amúgy maga a Tickford cég újkori története is érdekes: az Aston Martin Lagonda gyártásának kifutása után bezárták annak üzemét, és az utcára került egy csomó jó kezű karosszérialakatos és kárpitos, ők alapították a céget. Eleinte Ford kötődésűek voltak, de a Land Rover-től a Volvo-n át  aFerrariig sok mindenhez hozzányúltak, mindhez azzal a céllal, hogy egy kis exkluzivitást vigyenek bele. Például ők már a Calibra előtt is csináltak autót hasonló néven, ez itt az Asconából (brit piacon: Cavalier) született Calibre(!) (tessék nézni a feliratot az oldalán), amiből 500db készült:

vauxhall_calibre.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://opelia.blog.hu/api/trackback/id/tr10013750028

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása